İSRAİL VİZESİ NASIL ALINIR


İsrail uzun zamandır listemde olan ama hep ertelediğim bir ülke oldu. Üstelik İsrail vizesi ücretsiz oluşu ve kolay alındığını söylenmesine rağmen bir türlü mümkün olmadı. Şimdi Ortadoğu’nun mükemmel ülkesi Ürdün’e gitmişken İsrail’i de görmek istedim. Gidiş dönüş Ürdün biletimi almama rağmen vizem çıkınca dönüş biletimi Amman yerine Tel Aviv’e değiştirdim. Gelelim vize muhabbetine, aslında görüşmeden sonra kafamda oluşan tablo sonucunda “nasıl İsrail vizesi alınamaz” adlı makaleyi yazmak bana kısmet olacak diye düşünüyordum. Neden mi? 10 dakika süren saçma sapan kontrol ve sorgudan sonra vize evraklarını teslim edeceğim bölüme geçtim. Kapı açıldı hanımefendiye güler yüzle birlikte günaydın deyip evraklarımı uzatmam bir oldu. Evraklarım ise;

*2 adet vesikalık fotoğraf (bir tanesini pasaportla beraber geri verdiler)

*Pasaport

*Bankadan imza kaşeli hesabı dökümü (ben son üç ay olarak aldım ve 18.000 lira gösterdim)

*Uçak rezervasyonu

*Hostel rezervasyonu

*Kartvizitim 🙂


Sonrasında iki kere kontrol ettikten sonra e diğer belgeler nerde? Bu kadar mı evrak getirdin deyince, evet cevabını verdim. İnternette araştırdığımda genelde getirilenler bunlarmış diye yüzüne tebessümle cevap verdim. Kafasını sallayarak çalıştığın yerin evrakları nerede dedi? Ben de seyahat blog yazarlığı yaptığımı söyleyince bu seferde nasıl geçiniyorsun dedi? İçimden bu arada saydırmaya başladım artık 🙂  Seyahat blog yazarlığı yapıyorum ve kazancım buradan deyince bir dudak büküşü vardı, sanırsın son bükücü. Üstelik pasaportumda 2 Shengen vizesi ve 14 farklı ülkenin vizesi vardı ve hanımefendiye bunu izah ettim. Vizenizin çıkacağını zannetmem ama Konsolosumuz son kararı verecektir deyip beni yolladı. Çıkarken bir yanım ulan dünyayı geziyorum her yerden vize alıyorum bana vermeyeceksiniz de ne yapacaksınız dese de, diğer tarafım oğlum sen yine de nasıl İsrail vizesi alınamaz makaleni yazmaya başla diyordu. Bir hafta sonrasına pasaportu gelip alabilirsin diye bir kağıt verip yolladılar. Bugün pasaportumu aldığımda tek girişlik 3 aylık vizeyi yapıştırmışlar, sağ olsunlar.

Aslında ilave istedikleri;

*Çalıştığınız yerden maaş belgesi

*Sigorta dökümü

*İş verenin evrakları

Anlayacağınız durum bundan ibaret, İsrail’de en çok merak ettiğim Kudüs. Tarihi sokaklarında dolaşmak için sabırsızlanıyorum. İlk adım tamam, şimdi yollar beni bekler. Ama son sözüm konsoloslukta ki canım ablaya, seni de seviyorum 🙂

Keşfetmeniz dileğiyle..

 

Hiç yorum yok

Uçuştan Önce Dikkat Etmeniz Gerekenler

İyi bir seyahat, aslında uçak biletinizi almaya karar verdiğiniz andan başlıyor. Doğru havayolu şirketinden, doğru koltuk seçimi ve uçuştaki...

Blogger tarafından desteklenmektedir.