VİETNAM SEYAHAT FOTOĞRAFÇILIĞI - ÜLKENİN EN İYİLERİ VE ÖNEMLİ NOKTALARI


Fotoğrafçı Réhahn tarafından Vietnam Seyahat İpuçları 

Fransız fotoğrafçı Réhahn şu anda Vietnam’daki kabilelerin 54’ünü fotoğraflamak için bir görevde . Ülkenin uzak köşelerini keşfetmek için motosikletle sekiz yıl boyunca Vietnam'a seyahat edildi, ancak 51 kabile ve sayımla 2019'da iddialı Kıymetli Miras projesini bitirmeye karar verdi.


Steve McCurry ve Sebastião Salgado'dan ilham alan bir seyahat fotoğrafçısı olan Réhahn, aslen Normandiya'nın Fransız bölgesindeki Bayeux'den geliyor, ancak 2011'den beri Vietnam'da yaşıyor.

Konusunun ruhunu yakalayan fotoğrafçı olarak bilinen Vietnam, Küba , Malezya, Hindistan ve diğer bölgelerdeki renkli ve samimi portreleri ile ünlü .

Burada Graeme Green'e Vietnam'daki maceralarından yedi kişisel olayını anlatıyor .   

VİETNAM SEYAHATİ - İÇERİDEN İPUÇLARI

1: DÖVÜLMÜŞ PİSTTEN NASIL ÇIKILIR: TRA SU


Tra Su, Mekong Deltası'nda neredeyse hiç turist olmayan huzurlu bir yer. Birçok farklı renkli kuş ve hayvana ev sahipliği yapan geniş bir mangrov ormanı ve bataklık alanıdır.

Vietnam'ın güneyinde ve Kamboçya sınırına yakın, Chau Doc kasabasına yaklaşık 30 kilometre uzaklıktadır.

Bölgede, ülkenin başka hiçbir yerinde bulamadığınız belirli türde bir palmiye ağacı vardır.

VİETNAM KABİLELERİ - DEĞERLİ MİRAS PROJESİ


Son sekiz yılımı, Değerli Miras Projem için Vietnam'ın kabilelerinin 54'ünü fotoğraflamak için ülke çapında seyahat ederek geçirdim .

Ülkenin 51 kabilesinden 51'ini bulmak beni o kadar zaman aldı.


Khmer etnik grubunu ararken Tra Su'yu tesadüfen keşfettim.

Yerel köyleri ve su yollarını keşfederek orada vakit geçirmeyi seviyorum.

2: EN HAVALI ŞEHİR: HOI AN


Hoi An, ülkenin orta kıyısında, pirinç tarlaları ve plajla çevrili küçük bir şehirdir. Vietnam'daki en sevdiğim şehir.

Ben 2011 yılında Vietnam'a taşındı burada Hoi yaşamış ettik ve ben benim Değerli Miras Sanat Galerisi Müzesi benim Vietnam'ın kabilelerin fotoğrafları yanı sıra aşiret kostüm ve bana verilen eserler içeren, burada.   


Hoi An'daki insanların yaşam tarzlarını ve iyimserliklerini seviyorum. Güneş yıl boyunca parlıyor ve aldığımız asgari sıcaklık 20 derece olup, aslen olduğum Normandiya'da 'yaz'.

HOİ AN'A 'SARI ŞEHİR' DİYORLAR.


Sabahın erken saatlerinde, sabah saat 5-7 arasında, turistler yok ve yürümeyi seviyorum, güneşin her dar sokakta geçmesini, bisikletiyle genç bir öğrenciyi ya da pazardan geri gelen yaşlı bir bayanı bulmasını seviyorum.

Bir nehir şehri geçiyor ve sel mevsimi boyunca Hoi An, eşsiz fotoğraf olanakları sunan Venedik'e benziyor.


3: EN SEVDİĞİM KABİLELERDEN BİRİ: CHAM


Vietnam'da çektiğim kabilelerin çoğu arkadaş olmuş, hatta aile gibi. Ancak inanılmaz mavi gözlü yedi yaşındaki bir kız olan Phuoc ailesi ile çok özel bir bağım var.

Çanak çömlek ve ipek yapımında uzman olan Cham kabilesinden. 

Bir Phuoc köyünde 'kedinin gözleri olan kız' olarak bilinir. Kız kardeşi bir göz mavisi ve bir fındık vardır.  

Gözlerin ruhun penceresi olduğunu sık sık duyuyoruz ve bu doğru: gözler gerçekten bir hikaye anlatabilir.


Aile şimdi ' Geri Dönüyor ' projemde çünkü An Phuoc'un fotoğrafı en çok satan fotoğraflarımdan biri.

Phuoc'un ablası Sapa, fotoğrafçı olmak istedi, ben de ona bir kamera aldım. Aileye bir inek, kızlar için de bisiklet aldım. Fotoğrafladığım insanlara bir şeyleri geri vermek benim sorumluluğum olduğuna inanıyorum.

4: KEŞFEDİLECEK İNANILMAZ BÖLGE: DONG VAN


Kuzey Vietnam'daki Dong Van Vadisi, 14 farklı etnik grubun yaşadığı bir yer. Fotoğraflamak için çeşitli kabileler bulmak için orada birkaç gün geçirdim.

Bölge, turistler arasında yürüyüş yapmak ve yerel kabilelerle buluşmak için popüler olan Sapa'dan çok daha az tanınmaktadır.

Dong Van daha çok gerçek kırsal yaşam gibi hissediyor. Her beş kilometrede bir farklı mimariyi ve farklı kıyafetleri deneyimliyorsunuz ve farklı ülkelere geçmek gibi geliyor.

Hafta sonu pazarlarını ziyaret edebilir ve yerel köylerde zaman geçirebilirsiniz. Bazı insanlar kenevir hasat ediyor, bazıları ise evlerinin önündeki kostümler üzerinde çalışıyor, ama sizi daima pirinç alkollerini tatmaya davet ediyorlar.

Dong Van Karst Yaylası Jeoparkı burada, UNESCO tarafından korunan ve Çin sınırındaki doğal bir dağlık alandır.

Bu alandaki manzaralar inanılmaz. 

5: EN İLGİNÇ KÜLTÜREL DENEYİM: BATIK


Vietnam'ı dolaşmaktan en unutulmaz deneyimlerimden biri, Batik'i Vietnam'ın kuzeyindeki Pa Co köyündeki Hmong insanlarıyla birlikte yapmaya çalışmaktı. 

Batik balmumu ile kenevir kumaş üzerine çizimden oluşan bir tekniktir.

HMONG GELENEKSEL KOSTÜM


Hmong geleneksel kostümlerini bu eski teknikle süslemektedir. Çok etkileyici bir süreç ve desenli tekstiller çok güzel görünüyor.

Yerel dükkanlarda veya pazarlarda örnekler alabilirsiniz, ancak gerçekten harika bir deneyim olan kendinize gitmek de mümkündür. 

6: EN MUHTEŞEM YOL GEZİSİ: MA PI LENG


Vietnam'da yaşamak bana uzun vadeli projem üzerinde çalışma ve ülkeyi gerçekten keşfetme şansı verdi.

Buraya sadece motosiklet sürüyorum ve bana yeni yerler ziyaret etmek ve yeni insanlarla tanışmak için bisikletle yola çıkarak başka hiçbir yerde hissetmediğim bir özgürlük hissi veriyor. 

Ne bulacağımı asla bilemiyorum.

Ma Pi Leng, Vietnam'daki en yüksek geçişlerden biri. Vietnam'ın kuzey bölgesini keşfeden gezginler için 'yapılması gereken bir şey'.

Meo Vac'dan Dong Van'a giden yol, halk tarafından 'Mutlu Yol' olarak adlandırılıyor. Oradaki motosikletimi sürmeyi ve aşağıdaki vadiye hayran kalabilmek için tepede durmayı seviyorum.

Dolambaçlı yollar, yeşil vadiler ve yükselen dağlarla manzara muhteşem.

7: FAVORİ KABİLE KOSTÜMÜ: RO MAM


Bir fotoğrafçı olarak farklı kültürleri, eski gelenekleri, giysileri ve tekstilleri çok merak ediyorum. Aşiret insanlarıyla tanıştığım ve fotoğrafladığımda, bazen Hoi An'daki müzemde topladığım ve sakladığım geleneksel kostümler ve diğer eşyalar veriliyor. Kabilelerin birçoğu artık kostümlerini üretemiyor ve gelenekleri bazı bölgelerde solmaya başlıyor.


Ro Mam ile tanışmak yoğun ve akılda kalıcı bir deneyimdi, özellikle izin almak için üç yıl beklemek zorunda kaldım.

Artık geleneksel kostümlerinden sadece 12 tanesi kaldı ve kültürümün müzemde sergilenmesi için bir boru, bir sepet ve bir tane verildiği için onur duydum.

Kalan 11 beyaz kostüm, Ro Mam tarafından artık kimsenin onları yapmadığını bildikleri için hazineler olarak güvende tutulur.

FOTOĞRAFÇI BİO:


Réhahn şu anda Vietnam'daki 54 kabilenin hepsini fotoğraflamak için bir proje üzerinde çalışıyor. 2019'da son birkaç kabile ile tanışıp fotoğraf çekmeyi planladığında, şu ana kadar 51 fotoğrafını çekti.

Hiç yorum yok

Uçuştan Önce Dikkat Etmeniz Gerekenler

İyi bir seyahat, aslında uçak biletinizi almaya karar verdiğiniz andan başlıyor. Doğru havayolu şirketinden, doğru koltuk seçimi ve uçuştaki...

Blogger tarafından desteklenmektedir.