SEYAHAT SAĞLIĞI AŞILARI


Yurt dışına seyahat edenler için kendi ülkemizde görülmeyen birçok bulaşıcı hastalık riskini taşıyabiliriz. Bunun için yapılması gerekenler bilgilenmek ve gerekli aşıları yaptırmak. Şehrinizde bulunan Seyahat Sağlık Merkezlerine giderek seyahat edeceğiniz bölgeleri söylemeniz yeterlidir. Gideceğiniz bölgenin derecesine göre aşı vurulacak ve ek olarak ilaç verilecektir. Seyahat destinasyonu farklılık gösterebilir, beni rotam Afrika’ydı. Kara kıtada Tanzanya, Kenya, Uganda, Ruanda, Zambiya ve Güney Afrika’yı kapsayan geziye çıktım. Bu ülkeler içinde sadece Tanzanya’nın ve Kenya’nın bir kısmını kaplıyor. Ben Afrika gezimden bir hafta önce aşımı vuruldum ve verilen ilaçları her gün düzenli kullandım. Gezimden dönüşten sonra bir hafta daha ilaç kullanmaya devam ettim.

Zanzibar adasında Malarya testi ve kaşıntıyı giderici İntamine isimli krem aldım. Özellikle krem sinek ısırığının daha fazla kaşınmasını kesiyor ve çok etkili. Malarya testindiyse tehlikeli sayılacak bölgeden (Tanzanya ve Kenya) ayrıldıktan bir buçuk ay sonra yaptım. Çünkü ısıran sineklerin 40 gün kuluçkulanma süreleri olduğunu öğrendim. Afrika’ya gitmek isteyenlerin kabusudur sıtma ve sarıhumma. Ama unutulmamalıdır ki gidilecek destinasyon, kalış süresi, konaklama yerleri ve yapılacak aktiviteler gibi durumlar koruma sağlanıp sağlanamayacağı belirleyecek unsurlardır. Tanzanya’da öğrendiğim bir bilgiyi paylaşmak isterim. Eğer kişi burada sarıhummaya yakalanırsa tedavisinindi o ülkede olduğunu öğrendim. Seyahat sağlığı önemlidir, keyifli ve sağlıklı bir gezi geçirmenizi sağlar. Lakin bunun için yapmamız gerekenler ve alacağımız tedbirler bizi bize fayda sağlayacaktır.

Seyahat Sağlığı Merkezlerine Gidin
Dikkat etmeniz gerekenler ise;

*Mutlaka bölgenize göre aşınızı yaptırın.

*Bataklık tarzı sineğin bol bulunacağı yerlerden uzak durun.

*Kıyafet konusunda koyu renkli elbiselerin faydası olacaktır. Ayağınızda çorap alt ve üst olarak uzun kıyafetler giyin.

*Kalacağınız yerde mutlaka cibinlikte uyuyun.

*Yanınızda sinek kovucu sprey (sinkov) bulundurun.


Bölgelere göre gerekecek aşılar:

Sarıhumma: Orta ve Güney Amerika’yla Afrika’nın Tropikal bölgelerinde görülür.

Tifo: Orta ve Güney Amerika, Ortadoğu, Güney Asya, Kuzey ve Batı Afrika bölgelerinde görülür.

Meningokok: Suudi Arabistan’ı ziyaret edecekler için istenen aşıdır.

Sağlıklı gezileriniz olsun.

Hiç yorum yok

Uçuştan Önce Dikkat Etmeniz Gerekenler

İyi bir seyahat, aslında uçak biletinizi almaya karar verdiğiniz andan başlıyor. Doğru havayolu şirketinden, doğru koltuk seçimi ve uçuştaki...

Blogger tarafından desteklenmektedir.