AVRUPA'DA EN PAHALI 10 ŞEHİR?


Avrupa’nın en pahalı şehirleri hangileri ? Canınızın sıkılacağı bir yazı. Pek muhtemel bir çoğunuz bile “Pahalı” başlığı olduğu için çoktan es geçtiniz. Ama itiraf edeyim. En güzelleri bunlar. Pahalı olan çoğu şey gibi…

Avrupa’da En Pahalı 10 Şehir
Monako
Oslo
Stockholm
Helsinki
Berlin
Amsterdam
Kopenhag
Nice
Paris
Barcelona

Özetle söyleyeyim dostlar. Günde 50 Euro az gelir bu şehirlerde. En az 70 Euro gibi bir rakam gerekir. Ne için ? Konaklama (Hostel), 3 öğün yemek (1 tanesi iyi, 1 kahvaltı ve 1 atıştırma öğün sandviç veya MC donalds tarzı). Az alkol. Öyle çok mekanlara gidip ortamlar yapma falan yok. Sokakta içme var. Her müzeye girmeme var. Yani lüks hayat yok.

Ben Barcelona ve Nice’de sahilde yattım. O zamanlar ne cesurmuşuz. Yaş 21’di. Şimdi 26. Ölsem yatmam. Ama işte, inanın o psikolojide, umrunuzda bile olmuyor. O yüzden genç kardeşlerime sesleniyorum.

Bakmayın 50 Euro’ya falan. Alın bir interrail bileti, basın gidin. Ne adamlar gördüm, bırakın Avrupa’yı, Dünyayı gezen. O yüzden sizin cesur olmanız lazım. He kalkıpta cepte 1 Euro olmadan çıkın demiyorum. En azından 3-5 birşey olsun. Ondan sonrası zaten inanın çorap söküğü gibi gelir.
Bu arada ben size bunları böyle anlatıyorumda, ben günde ortalama 50-60 Euro gibi bir rakam harcardım. En güzel müzelere de gittim, Barcelona-Real Madrid süper kupa finalinide izledim, Kuzey’de beyaz geceleri de gördüm, Amsterdam’da bisikletle kanal kanal da gezdim, Nice’de akşama kadar sahillerde finkte attım, Berlin’de en güzel sanat galerini de gördüm, Paris’de Eyfel kulesinin önünde şampanyada içtim. O yüzden çok takılmayın. Yeter ki hayal edin…

Hiç yorum yok

Uçuştan Önce Dikkat Etmeniz Gerekenler

İyi bir seyahat, aslında uçak biletinizi almaya karar verdiğiniz andan başlıyor. Doğru havayolu şirketinden, doğru koltuk seçimi ve uçuştaki...

Blogger tarafından desteklenmektedir.