NİÇİN SEYAHAT ETMELİYİZ?



“Dünyanın en güzel duygusu nedir ?” diye sorsan, gezip-görmekten, seyahat etmekten, dünyayı gezmekten, bambaşka ülkelere kuş misali uçmaktan, yeni kültürleri-insanları-toplumları-yemekleri tatmaktan kısacası nefes almaktan başka bir cevabım olmaz. Hayatın bu kadar güzel olduğunu, nefes almanın bu kadar değerli olduğunu, bir şeylerin eksik olduğunu bile bile sahi neden bizler millet olarak seyahat etmiyoruz ki ?

Ben herkese bu işlerin ne kadar kolay ve seyahat etmenin ne kadar ucuz hatta sıradan olduğunu anlattıkça, onlar bir türlü bir yerden başlayamıyor ve sadece seyirci olarak izliyorlardı.

“Yahu bu işte ne var. Tutku olduktan sonra sen de yapabilirsin !” telkinlerini versemde, bir çoğu hiç umursamıyordu bile. Ama belki sen umursarsın diye, hatta sen de benim gibi bu duyguya aşık ve hayatında aradığın en büyük heyecan olan seyahat etme sevdasına kapılmış veya belki de sürekli hayalini kuran birisi olabilirsin diye, biraz yazıya döküp, elimden geldiğince anlatayım diyorum.

Neden seyahat etmeliyiz ? Bir insan durduk yere niye kalkıp Hindistan’a, Brezilya’ya, Avustralya’ya, Kanada’ya ya da işte her neresi ise, o yere sahi neden gider ? Kurulu düzeni varken, her sabah 9’dan 6’ya çalıştığı bir işi, eşi, çocuğu düzenli bir hayatı varken ne diye bunca araştırmaya, yeni heyecana katlanır ? Söyleyeyim dostum. “Merak”.

Öğrenme merakı, okuma-araştırma merakı, kendini-dünyayı keşfetme merakı. Olay bir yerler görmekten çok, kendini tanıma arzusu. O yüzden şimdi sayacağım özellikler ve istekler, sende de varsa, bir an önce plan yapmaya başlasan iyi olur.

Çünkü inan bana sen zaten fiziki olarak olduğun yerde dursan bile aklın başka yerlerdedir. O yüzden hayal kurmaya, bir yerlere gitmek için planlar yapmaya başlasan iyi edersin….

Bu zamana kadar gezdiğim ülkelerde ve yaptığım seyahatlerde kendimde keşfettiğim ve kendimce öğrendiğim en güzel ve en etkili değişimler şahsen şimdi sıralayacağım 15 farklı şey oldu. Bir bak bakalım sende de böyle değişimler ya da değişmesini istediğin yepyeni arayışlar var mı !

Seyahat etmek ;

1-Gözlerini dünyaya açar. Uyurken uyanırsın özünde. Görürsün. Farkedersin.
2-Lüks değildir. İhtiyaçtır. Normal bir insan yeniden doğmak için seyahat eder. Bizim ülkede lüks gibi gösterirler.
3-Bambaşka pencereden bakmanı sağlar. Sadece Türkiye’nin, Türklerin ve sadece Müslümanların, İslamiyetin olmadığını gösterir.
4-Hayallerini gerçekleştirir. Binlerce kez fotoğraflarına baktığın yerleri canlı görünce, şaşırtır seni. Ağlatır.
5-Seni geliştirir. Dilini, vizyonunu, bakış açını, kültürünü, bilgini …
6-Hayallerinin, dünyadan daha büyük olduğunu görmeni sağlar. İnan bana dünya sandığından daha küçüktür.
7-Macera peşinde koşturur. Heyecanlanmak ne demekmiş onu öğretir sana.
8-Dünyayı gösterir. İlla çok uzaklara gitmek değil çevrendeki şehirlerdeki güzellikleri görmektir.
9-Kendini keşfetmeni sağlar. Günde kaç saat kendinle konuşuyorsun ? İşten güçten fırsat bile kalmıyor belki de. Ama inan bana seyahat ederken aslında göreceğin şey kendini farketmektir.
10-Ufkunu açar. Ne kadar cahil olduğunu ve öğrenilmesi gereken ne kadar çok bilgi olduğunu görürsün. Hala diyorum. Bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğim…
11-Her şeyden öte saygıyı öğretir sana. İnsana, doğaya, dünyaya saygılı olmayı. İnan bana millet olarak ihtiyacımız var. Hem de çok…
12-Arkadaş edinmeni sağlar. Bazen yol arkadaşını tanımak, bazen bambaşka ülkelerden insanlarla tanışmak.
13-Yeniliğe karşı açık olmana yardımcı olur. Yeni olan her şeyi merak etmeni ve yeniliklere karşı asla çekinmemeyi öğretir.
14-Önyargılı olmanı yıkar. Genellemezsin. Bilmeden konuşmazsın. Bakar, tadar, şaşırır sonra karar verirsin.
15-Pozitif olmayı ve gülmeyi öğretir. Sahi en son ne zaman saatlerce, içinden geldiğince, ağzın kulaklarına varana kadar, haykıra haykıra gülüp, eğlendin ? Bir düşün bakalım…


Nasıl ? Sende de bu beklentiler var mı ? Ya da sen de, seyahat ettikten sonra, şöyle bir kendini bulmuş, rahatlamış, dinlenmiş bir şekilde, yüzün gülerek ülkene dönüyor musun ? Biliyorum, aynıları sende de oluyor. Çünkü bu duygu, gülmek, ağlamak, yemek yemek, üzülmek gibi sıradan ve hepimizin doğasında zaten doğuştan var olan şeyler.

O yüzden inan bana , eğer hiç seyahat etmemişsen bile, biraz gezip gördükten sonra pek muhtemel sende de bu hisler yerinden kımıldamaya başlayacak ve bu virüsün vücuduna bir kez girmesine izin verdikten sonra, bir daha asla çıkmasını istemeyeceksin…

O yüzden, belki iyi bir işin olabilir. Benim de var. Hala da devam ediyorum ve seviyorum da. Yabancı bir dilin olmayabilir. Benim vardı da noldu ! İnan bana Çin’de, Kamboçya’da, Hindistan’da hiç ihtiyacım bile olmadı. Yalnız seyahat etmekten korkuyor da olabilirsin !

Yalnız gezerken ben de korkmuştum doğrusu. Param yok diyebilirsin. Bu işler sana çok pahalıya mal olacak gibi gelebilir. Yahu kaç kez daha söyleyeyim Kamboçya’da, Hindistan’da hatta Ukrayna’da, Kosova’da günde 30 doların varsa krallar gibi bir gün geçirebileceğini ? O yüzden bunların hepsi koca bir BAHANE. Sen yeter ki gitmek iste. Kafana koy.


Hiç yorum yok

Uçuştan Önce Dikkat Etmeniz Gerekenler

İyi bir seyahat, aslında uçak biletinizi almaya karar verdiğiniz andan başlıyor. Doğru havayolu şirketinden, doğru koltuk seçimi ve uçuştaki...

Blogger tarafından desteklenmektedir.