BİR OTOSTOPÇUNUN EN ÇOK DUYDUĞU 10 SÖZ


Türkiye’de otostop her geçen gün kültürleşmeye daha yatkın bir hal alıyor. Türk insanı yardımsever misafirperver olduğu kadar yolda olanı da yolda bırakmaz  otostop çekenlerin de iyi bildiği bir konu vardır ki o da otostopun keyifli olduğu kadar otostopta kurduğumuz dostluklarda kurulan diyaloglardır. Araçlarda yapılan 10 milli geyiğimizi şu şekilde sıraladık;

10-  KORKMUYOR MUSUNUZ?
Genelde otostopta bizleri aracına alan sevgili şoförlerimizin en merak ettiği konudur bu. Evden uzakta bir başınıza ne yer ne içersiniz? Korkmuyor musunuz? Helal valla ben olsam yapamazdım..


9- NEREDEN TANIŞIYORSUNUZ?
  Genelde gurup olarak otostop çekenlerin bolca duyduğu cümledir “Nereden tanışıyorsunuz?” Türkiye’nin her yerinden yolda işte okulda tanışan insanların beraber yollara çıkması gerçekten merak konusu oluyor şoförler tarafından.

8- BUGÜN HAYATTA VARAMAZSINIZ
Her ne kadar inandıramasak da çoğu şoförü, otostop hızlı bir ulaşım şeklidir. Ortalama bekleme süresine göre otobüs firmalarından daha hızlı seyahat eden otostopçuların bolca duyduğu cümle şevkinizi kırmasın.. Her zaman varabilirsiniz!

7- AİLENİZ BİR ŞEY DEMİYOR MU?
Ya kaçırırlarsa sizi? Yamyamlar yerse? Bizleri güldüren ancak şoförlerin merakını da en çok celbeden sorumuz ailelerimizin bakış açısı. Zira çoğu şoför “Ben izin vermezdim cx cx” demekten kendini alakoyamıyor.

6- KİMSE ALMAZSA NE YAPIYORSUNUZ?
Bir başımıza yola çıkmış doğaya kendimizi atmış çoğu şeyi göze almış biz kampçılara yolteperlere sıkça gelen sorudur. Kimimiz çadırda kimimiz otogarlarda sabahlasak da güzel insanımız hiç yolda bırakmıyor tabi.

5- ÖĞRENCİ MİSİNİZ?
 Bir çoğumuz şahit olduğu konudur. Öğrenci olmasak almayacağını söyleyen şoförlerimiz her ne kadar çok olsa da “ben yolda birini gördümmü alırım düşünmeden” diyen insanımız da bizleri yolda bırakmaz.

4- BURANIN İNSANI SİZİ ALMAZ
Yine iyi denk geldiniz ben almasaydım sizi kimse almazdı burda. Buranın insanı biraz öyle alışık değildir böyle şeylere. Ne çok duyar bir otostopçu bu sözleri. Oysa en çok alan da o yörenin insanıdır. Yurdumun insanı vaz geçmez bu cümleden.

3- HAYAT SİZE GÜZEL VALLA
Hikayelerini bir bir sıralayınca bir otostopçu, iç çeker hiç durmadan aracına alan şoför. Kimi ekmek parası derdinde kimi aile geçindirme derdinde olan yurdum insanı görünce otostopçuyu vaz geçemez bu cümleden. Hayat gerçekten otostopçuya güzel.

2- ŞİMDİ BEN SİZİN GİBİ GENÇ OLACAKTIM Kİ
Sadece ev geçindirme derdinde değildir aracına alan binbir türlü güzel insan. Yaşı geçen şoförlerimizin çoğu ortalama yaşı genç sayılan otostopçu nüfusuna imrenir. Kendini alıkoyamaz bu sözü söylemekten.

1- BEN ALMASAM SİZİ KİMSE ALMAZDI
Finalde şüphesiz en çok duyduğumuz söz otostopta bizi alan kim bilir kaçıncı abimizin/ablamızın bıkmadan söylediği o söz! Bir otostopçunun duymazsa duymazı haline gelmiş otostopçunun gerçek bir otostop çektiğini hissettiren korktuğumuz cümle..

Hiç yorum yok

Uçuştan Önce Dikkat Etmeniz Gerekenler

İyi bir seyahat, aslında uçak biletinizi almaya karar verdiğiniz andan başlıyor. Doğru havayolu şirketinden, doğru koltuk seçimi ve uçuştaki...

Blogger tarafından desteklenmektedir.