TEK BAŞINA SEYAHATE ÇIKMAK İÇİN EN GEÇERLİ 5 NEDEN


Bana en sık sorulan sorulardan biri; tek başına mı seyahat ediyorsun? Neden? Sıkılmıyor musun?
Geçimsizim ve öyle herkesle uyumlu biri değilim demeliyim ama işin aslı öyle değil ya da biraz öyleyim diyebiliriz. Aslına bakarsanız yurtdışı seyahatlerimi düşününce de bu zamana kadar kimseyle yola çıkmadığımı farkettim. Bunun güzel yanlarını aşağıda Tek Başına Seyahate Çıkmak İçin En Geçerli 5 Neden yazısında sıraladım. Bakalım sen bu yazıdan sonra ne düşüneceksin.
Bence hiçbir şey seni yolundan alıkoymamalı. Yola çık gerisi gelir..

İptal Olmayan Planlar
Uu ilk madde bile beni cezbetmeye yetti. Seyahat virüsünü ilk kaptığım zamanlar ben de arkadaş arayışına girdim. Dedim şöyle yol arkadaşı iyi olur masrafları bölüşürüz ama nafile.
Söz verip sözünden dönen mi dersiniz son dakikada annesi babası hastalanan mı.
Eğer tek başınıza seyahat ediyorsanız iptal etme oranınız hatırı sayılır oranda düşüyor. Denendi ve kesin bilgi.
Neden bir başkası yüzünden tatiliniz iptal olsun ki..

Zaman Senin Rota Senin
Bu da seyahatten alınan hazzı etkileyen faktörlerden. Örneğin; Bozcaada’ya gidiyorsunuz ve hava oldukça sıcak. Siz diyorsunuz ki; şu ağacın altında oturup karadut suyu içeyim. Arkadaşınız gözünü karartmış ve kendini deli gibi yollara vurmak istiyor. Ne yapardınız?
İkimizde kendi başımıza takılır sonra buluşuruz dediğinizi duyar gibiyim ama bunu her zaman yapacaksanız birlikte gezmenin anlamı ne ki..
Tek başınıza gittiğinizde, zaman sizin rota sizin keyif sizin..

Yeni Deneyimlere Açıksın
Özellikle yurtdışı seyahatlerinde bu tarz şeylerle çok karşılaşırsınız. O ne öyle yenir mi ya da dikkat et hiç tekin birine benzemiyor gibi gibi şeyler. Yalnız seyahat edince bunları biraz olsun gözardı edebilirsiniz. Milletin tiksinerek baktığı bir yemek sizi mest edebilir. Şöyle bir anımı paylaşayım; Vietnam’da İspanyol bir arkadaşla gezmeye başladık. Gün boyu yürüdük ve fena halde enerji kaybettik. Yol üstünde satılan ve bir çeşit içecek olan che isminde bir geleneksel içeceği denemek istedim. Gerçekten görüntüsü karman çorman ve arkadaşım bana engel olmaya bile çalıştı. Sonucu paylaşayım; Vietnam seyahatimde tattığım en güzel şeydi kendisi ve müptelası oldum.
“Ben o etkide kalmam yea” diyebilirsiniz ama etkilediğini unutmayın.

Her Daim Sosyalleşme
Bu en sevdiğim kısım. Yanınızda biriyle gezerken dış dünyaya pek açık olmuyorsunuz. İster istemez sohbet ediyorsunuz ya da dikkatiniz onun üstünde oluyor ama ya tek başınıza seyahat ederken..
Etrafınızı inceliyorsunuz. Tek olduğunuz düşüncesi ve ruh hali bile sizi daha diri tutuyor. Algılarınız hep açık çünkü teksiniz.
Biriyle gözgöze geldiğinizde bile merhaba diyerek sohbet edebilme kapasiteniz oluyor.
En güzel yanı da şu; farklı bir ülkeye seyahat etmeden önce facebook listeme göz gezdiriyorum. Evet Ali ile Macaristan’dan tanışmıştık ve İran’a gittiğimde bana bilgi verebilir ya da yardımcı olabilir diyorum.

Öğrenmeye Mecbursun Tembellik Yok
Boşa demiyoruz eğitim şart! Arkadaşıyla gezip rota hakkında bilgisi olmayan ya da araştırma yapmamış çok kişi tanıyorum. Rotayı o çıkarıyor araştırmaları o yapıyor diyor. Evet bu kulağa hoş geliyor ve haliyle çok rahat ama gerçekten olması gereken bu mu?
Bir yapıyı gezerken semboller hakkında ya da yapı hakkında kültürel, tarihi bilgiye sahip olup gitmek gibisi var mı? Cevap vereyim yok.

Peki Ne Yapıyoruz
Bahaneler üretmeden, kafa dengi biri olsa da yollara düşsem laflarını bir kenara bırakıp planlar yapıyoruz.
Yollar size çok güzel dostluklar, yıllarca sürecek arkadaşlıklar verecek.

Sadece inanın ve eşikten adımınızı atın.
Yolunuz açık olsun

Hiç yorum yok

Uçuştan Önce Dikkat Etmeniz Gerekenler

İyi bir seyahat, aslında uçak biletinizi almaya karar verdiğiniz andan başlıyor. Doğru havayolu şirketinden, doğru koltuk seçimi ve uçuştaki...

Blogger tarafından desteklenmektedir.